Bannière Faculté des Sciences DECLIQUE
bann_accueil

Articles scientifiques

2014 . 2013 . 2012 . 2011 . 2010 . 2009 . 2008 . 2007 .

Protection du copyright. Les droits des documents présentés sur cette page appartiennent à leurs auteurs respectifs (voir pour chaque publication les noms des auteurs). Les lecteurs de cette page sont autorisés à télécharger une copie de chaque publication pour leur usage personnel. Une autorisation écrite des détenteurs de chacun des copyrights est nécessaire pour une distribution ou un autre usage de ce matériel scientifique.

Copyright disclaimer. All rights for the materials provided here belong to their respective owners (see inside of each publication). Visitors of this webpage are allowed to print one copy of each publication for their own personal use. Written permission from respective copyright holders is required for distribution or any other use of these materials.

Articles soumis, acceptés ou sous presse

• Magnan, G. and Garneau, M. (Sous presse).
    Climatic and autogenic control on Holocene carbon sequestration in ombrotrophic peatlands of maritime Quebec, eastern Canada.
    The Holocene, DOI: 10.1177/0959683614540727.
  • Tougas-Lemay, M., de Vernal, A. and Garneau, M. (Accepté).
    Climate changes along the North shore of the Gulf and Estuary of St. Lawrence during the Holocene: linkages between sea-surface conditions and peatland dynamics
    (The Holocene)
  • Thibault, A., Garneau, M., and Magnan, G. (Soumis).
    Mid-Holocene pool development in maritime ombrotrophic peatlands along the estuary and Gulf of St. Lawrence, eastern Canada (Quebec).
    (Review of Paleobotany and Palynology)

Articles en préparation

• Barnett, R., Garneau, M., and Bernatchez, P. (In prep).
    The utility of salt marsh and coastal proxies from the Magdalen Islands for reconstructing past sea levels.
  • Barnett, R., Garneau, M., and Bernatchez, P. (In prep).
    Recent sea-level changes in the Gulf of St Lawrence and implications for low lying coastal communities.
  • Barnett, R., Garneau, M., Charman, D.J.,and Gehrels, W. R. (In prep).
    North Atlantic salt-marsh testate amoebae for high precision sea-level reconstructions.

Articles publiés