Bannière Faculté des Sciences DECLIQUE
bann_accueil

Articles scientifiques

Articles soumis, acceptés ou sous presse

• Garneau, M., van Bellen,S., Magnan, G., Lamarre, A., Beaulieu-Audy, V. and Asnong, H. (Accepté, janvier 2014, en révision mineure)
    The Holocene carbon dynamics of boreal and subarctic peatlands from northeastern Canada.
    (The Holocene, Special issue « Holocene Peatland Carbon Dynamics in the Circum-Arctic Region »)
  • Loisel, J., Yu, Z., Beilman, D., Camill, P., Alm, J., Anderson, D., Andersson, S., Fiałkiewicz-Kozieł, B., Barber, K., Belyea, L., Bunbury, J., Chambers, F., Charman, D.,, de Vleeschouwer, F., Finkelstein, S., Garneau, M., Hendon, D., Holmquist, J., Hughes, P., Jones, M. Klein, E., Kokfelt, U., Korhola, A., Kuhry, P., Lamarre, A., Lamentowicz, M., Large, D., Lavoie, M., MacDonald, G., Magnan, G., Gałka, M., Mathijssen, P., Mauquoy, D., McCarroll, J., Moore, T., Nichols, J., O'Reilly, B., Oksanen, P., Peteet, D., Richard, P., Robinson, S., Rundgren, M., Sannel, B., Tuittila, E.-S., Turetsky, M., Valiranta, M., van der Linden, M., van Geel, B., van Bellen, S., Vitt, D., Zhao, Y., Zhou, W. (Accepté, décembre 2013)
    A circum-Arctic database and synthesis of peatland soil properties and Holocene carbon accumulation.
  • Magnan, G. and Garneau, M. (Soumis en octobre 2013 et en révision).
    A regional comparison of the long-term carbon dynamics within maritime ombrotrophic peatlands along the north shore of the Estuary and Gulf of St. Lawrence, northeastern Canada.
    (Soumis à : The Holocene, Special issue « Holocene Peatland Carbon Dynamics in the Circum-Arctic Region »)
  • Magnan, G. Garneau, M. and Payette, S. (Accepté, janvier 2014).
    Holocene development of maritime ombrotrophic peatlands of the St. Lawrence North Shore in northeastern Canada.
    (Quaternary Research)
  • Magnan, G. and Garneau, M. (Accepté et sous presse, janvier 2014).
    Evaluating long-term regional climate variability in the maritime region of the St. Lawrence North Shore (eastern Canada) using a multi-site comparison of peat-based paleohydrological records.
    (Journal of Quaternary Science)
  • Quillet, A., Garneau, M., van Bellen, S., Frolking, S. and Tuittila, E. (Soumis et en révision).
    Integration of multi-proxy datasets in a peatland modelling exercise: a new tool for palaeoecological studies.
    (Soumis à : Écohydrologie )
  • Pelletier, L., Strachan, I. B., Garneau, M. and Roulet. , N.T. (Accepté, août 2013).
    Carbon release from boreal peatland open water pools: implication for the contemporary C exchange.
    (Journal of Geophysical Research – Biogeosciences)

Articles publiés